sunnuntai 14. syyskuuta 2014

Croatia, day 1

Moi piiiitkästä aikaa! Nyt on kotiuduttu ihanalta lomareissulta Adrianmeren rannalle ja jotta tähän blogiin saatais vähän eloa niin taidanpa tehä ihan kunnon tarinat jokaisesta lomapäivästä. Näitä on kiva lukea itekin sitten jälkeenpäin. :)

Meidän lento lähti 6. syyskuuta Helsinki-Vantaalta jo klo 06.30, joten aikaista herätystähän se sitten tarkoitti. Kello tais soida 03.30 ja viiden maissa oltiin jo kentällä. Myöhän ei oltu kumpikaan Juhan kaa ees lennetty ennen mihinkään, mutta silti kaikki sujui ihan mallikkaasti ja onneks lento oli vaan kolmisen tuntia pitkä. :-D

Kun saavuttiin Splittiin, jossa majoituttiin koko viikko, ajettiin bussilla keskustaan ja raahustettiin hotellille, jonne oli vaan kymmenen minuutin kävelymatka bussipysäkiltä. Muutenkin tultiin huomaamaan et meidän hotelli oli ihan tosi otollisella paikalla, siitä kun oli keskustan roomalaispalatsille ja kävelykatu Rivalle vaan muutaman minuutin matka, samoin kun Splitin isoimmalle uimarannalle Bacvicelle (jota ei kylläkään käytetty sen kummemmin :-D).
 Tilattiin muistaakseni hotellilla jotain syömistä ja kun päästiin huoneeseen niin taidettiin ottaa pienet päikkärit. Niiden jälkeen sitten virkistyneenä (koomassa) lähettiin kiertelemään keskustaa. Pyörittiin kartan kanssa ympäriinsä, pysähyttiin ostamaan karkkii iltanaposteltavaks (20 euroo/kilo, siinä kaupassa oli überkallista! muuten ruoka ja juoma oli hieman halvempaa kun täällä) ja käytiin syömässä. Hotellille mentiin takasin jo varmaan ennen yheksää ja nukahettiin tosi hyvissä ajoin ja nukuttiinki sit varmaan kymppituntiset yöunet. :D
Jatketaan tästä eteenpäin jokin toinen ilta. Nyt nukkumaan koska huomenna töihin! :)