lauantai 6. elokuuta 2016

Reissupäiväkirja 3 // Lännestä itään

Sunnuntaiaamuna pistettiin kamat kasaan ja lähettiin ajamaan länsirannikkoa pohjoisen suuntaan. Ajettiin suoraan Ruotsin puolelle Haaparantaan shoppailemaan muutamaksi tunniksi ja syötiin vielä Torniossa ennen kuin jatkettiin matkaa.
Haaparannassa en kantanut kameraa mukana, sillä keskityin oikeesti vaan siihen shoppailuun eikä käyty kattomassa mitään sen kummosempia nähtävyyksiä. Ostin Rusta-nimisestä sisustustilpehöörikaupasta pari juttua, jotka voisin vaikka esitelläkin kun joskus pääsen kotiin. :-D Uus koulureppu lähti myös mukaan Stadiumista. Sit ostettiin vähän ruokaa ja jotain karkkia sun muita herkkuja Maxi Ica-marketista. Siinäpä ne oikeestaan olikin. Juha teki muutaman isomman hankinnan ja osti muun muassa lenkkarit. :)
Syötiin Torniossa Pancho Villassa ja lähettiin jatkamaan matkaa hieman epävarmoina, missä seuraavat yöt vietettäisiin. Oltiin edellisenä päivänä vähän suunniteltu, että mentäisiin Pyhälle, mutta useiden puheluiden ja vaihtoehtojen punnitsemisen jälkeen päädyttiin kuitenkin ajamaan Sallaan, koska poikia kiinnosti kalastusmahdollisuudet (joita ei vissiin Pyhällä ois ollu) ja minnuu (kai vähän muitakin) patikointimahdollisuudet. :) Tämäkin päätös osoittautui erittäin hyväksi, vaikka ensin vähän sään puolesta pahalta näyttikin. Koko matkan sateli välillä vähän vähemmän ja välillä enemmän ja perillä Sallassa kaatamalla. :-D Tätä sadetta jatkuikin muutamaa taukoa lukuun ottamatta aamuun asti.
Kello oli jo sen verran paljon, kun päästiin perille että syötiin vähän iltapalaa ja käytiin saunassa ja mentiin nukkumaan. Tän matkan aikana tuli yövyttyä neljällä hyvin erilaisella leirintäalueella. Kalajoen jälkeen tämä ihan Sallatunturin kupeessa ollut Sallainen Caravan tuntui tosi pieneltä ja kuolleelta paikalta, mikä oli toisaalta just sen ihana puoli. Meidän lisäks alueella ei ollut kuin muutama auto ja yksi teltta ja Kalajoella molempina öinä kuuluneen jumputusmusiikin ja yleisen hälinän jälkeen hiljaisuus tuntui ihanalta.